osorterat

Plötsligt kom jag på det!

Kategori: Allmänt

(null)

Jag har länge funderat på ett smeknamn på min husbil. Freedom skulle ha passat perfekt men det var redan upptaget. Jag vill ju inte härma Helena och Peter, ägarna till Sveriges största reseblogg. 
Plötsligt en kväll dök ett annat namn upp ur tomma intet. Har ingen aning om varifrån, men Road Runner kändes helt perfekt. 
Jag har mött en del häftiga fåglar vid mina besök hos sonen i USA. Bland annat RoadRunners vid ett par tillfällen. Till skillnad från de flesta arter flyger de inte sin väg utan springer snabbt undan om man kommer för nära. 

(null)

I USA är fågeln populär som seriefigur. På SVT har vi sett tecknade kortfilmer där denne Road Runner spelar en huvudroll. Blir han förföljd förvandlas hans ben till hjul. Inte för att jag känner mig som en seriefigur och inte heller har jag någon fiende som är ute efter mig. Men den här pippin känns som ett kul alternativ så nu har jag beställt en dekal som jag tror kommer att bli pricken över i på min Pössl. 

(null)


KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: