osorterat

Påskdags

Kategori: Allmänt

(null)

Jag fick hjälp med påskstädningen i år. Skönt att ha ett barnbarn som gillar städa - för det gör inte jag. 

(null)

Jag är betydligt mer motiverad när det gäller att hjälpa mina flyktingvänner. Att t ex finnas med som hjälp vid besök hos hälsovården är viktigare än lite damm i hörnen. 
Lilla Elina, med föräldrar från Afghanistan, skulle kollas och få sina första vaccineringar i går. Allt gick bra, men det är svårt med språket.

(null)

Elinas storasyster, tvååriga Athena, får svårt att andas när hon blir förkyld. Hon har en inhalator men vi kom fram till att de nog inte använde den rätt.
När jag kom hem spelade jag och Smilla in en liten instruktionsfilm åt familjen. Det passade bra eftersom Smilla själv var förkyld och behövde spray. 

För flyktingarna i Koler betyder påsk och påsklov inställda bussar, dvs ingen möjlighet att ta sig från byn under flera dagar framöver. Svårt att tänka sig en sån isolering när man själv bor vid kusten med tillgång till öppna affärer och annan service.


Kommentera inlägget här: