osorterat

Surströmming på Änge

Kategori: Allmänt

Vilken fest! Surströmming, mandelpotatis och lök på tunnbröd slår det mesta. Särskilt så här på hösten. 

Jag blev inbjudan till dottern på ett alldeles eget party. Eftersom hennes man och barn inte gillar vår norrländska delikatess avnjöt vi den i Lusthuset. Egentid hon och jag och så himla gott ...

Jag sov över i husbilen och fick låna mjukisdjur av barnbarnen så jag inte skulle känna mig ensam. De är så omtänksamma de där två.

I morse väckte dig mig med en kram innan de åkte iväg till skola och dagis. Av Eric fick jag rådet att andas på hunden.
- Du luktar ju surströmming, tyckte han.
Varför hunden skulle gilla det vet jag inte riktigt. Sur fisk, ja kanske.

KOMMENTARER:

  • FREEDOMtravel säger:
    2017-09-01 | 14:29:11
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Vad omtänksamt att du fick låna mjukisdjur! 😀 Surströmming hoppar jag gärna över, men så är jag oxå skåning 😛

  • FREEDOMtravel säger:
    2017-09-01 | 14:29:13
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Vad omtänksamt att du fick låna mjukisdjur! 😀 Surströmming hoppar jag gärna över, men så är jag oxå skåning 😛

Kommentera inlägget här: