osorterat

Besök på Sofiero

Kategori: Allmänt

Den här helgen har bestått av en blandning av aktiviteter. Även om jag varit "husdjursansvarig" på Änge har jag hunnit med mer än bara hundpromenader. 

Jag fick bl a följa med paret Eriksson till det Sofiero som ligger vid Piteälven. Där har min bror och hans fru en mysig stuga. 

Nu har de  precis byggt en bastu och ska installera en förbränningstoalett. Med stigande ålder vill man ha det lite bekvämt även i ett fritidshus.


På tal om bekvämt. Titta vilka vackra och fina sockar min svägerska hade stickat åt mig. Så tunna att jag kan använda dem i promenadskorna. 

Efter att ha hämtat lönen i form av nyvärpta ägg passade jag på att rösta i kyrkovalet. 

Efter vad jag sett under dagens hundrundor verkar folk ha tagit valet på stort allvar. Många bilar utanför vallokalen t ex. Ska bli intressant att få se om det är fler än vanligt dom engagerat sig den här gången. 

Kommentera inlägget här: