osorterat

Vilken lättnad

Kategori: Allmänt

Jag har haft problem med min bil som vägrat starta gång på gång. Vi har laddat batteriet och fått bogsera den till ett uppvärmt garage, men det har bara hjälpt för stunden. 

Jag har också fått flera förslag på annat som skulle kunna vara orsak till felet fastän ingen har vetat säkert. Till sist köpte svärsonen ett nytt batteri, trots att det som satt i bilen var relativt nytt.
Gissa om det har varit spännande och nervöst varje gång jag behövt starta bilen. Som i dag när den stod nerisad och översnöad efter ett par dagars rejält snöoväder. Då var det med viss bävan jag vred om nyckeln efter att ha skottat och skrapat i över en timme.
Den startade med en gång! Vilken lättnad. Det kändes som om jag vunnit på lotteri. 
Felet var kanske trots allt batteriet som tagit skada av att stå oanvänt under de tre vintermånader jag var i USA.

Skulle jag mot all förmodan vinna stort på lotteri är det ingen tvekan om vart pengarna skulle gå. En ny bränslesnål bil, mindre än Cittran, blir då helt klart det första jag satsar på.


Kommentera inlägget här: