osorterat

Något för oss andra?

Kategori: Allmänt

Min yngste bror tipsar: 

"Jag har sen några år tillbaka en extra försäkring. Den kostar nu 390:- per år ! Om jag kör en bil som är nyare än 25:år (obs vilken bil som helst) så får jag och passagerarna detta: Rep på plats (en tim), bärgning till verkstad, starthjälp, tappad eller trasig nyckel, punktering, slut bränsle, krock, dikeskörning, brand, stöld, fortsatt resa, hyrbil, hotell i två dygn, transport hem, hämta repad bil till hemort.  
Allt detta utan självrisk men man får ju givet betala t ex ett trasigt däck eller en trasig motordel eller själva bränslet som dom fyller på ! 
Kravet är att bilen har minst halvförsäkring och är nyare än 25 år. Och den gäller således även om man kör någon annans bil. Pris som sagt 390:- "

Kan vara något för mig. Ska kolla upp hans förslag och jämföra med den assistansförsäkring jag nu har inbakad i bilens och husbilens försäkringar, som båda två har en självrisk på 1500 kr.

Kommentera inlägget här: