osorterat

Omställning

Kategori: Allmänt

Det är tuffare med jetlagen när jag kommer hem än när jag kom fram till USA. Knoppen och magen är fortfarande inställda på att det är middagsdags vid fyratiden på morgonen. Men jag kämpar emot och försöker hålla mig sysselsatt under dagen och ligga kvar i sängen under natten - även om jag inte sover.

Nu har jag börjat packa upp och fördela kläder, böcker och presenter till vederbörande, för allt i de två tunga väskorna var förstås inte mitt. Jag har bara köpt jeans och några sköna t-shirts. Av de kläder jag hade med mig för tre månader har jag använt allt utom ett par festbyxor. Bra planering alltså.

Att gå genom tre månaders post är ett jobbigt projekt. Allt från julkort, lotterier och räkningar måste kollas. 

Dottern har betalat sånt som inte har kommit som autogiro eller email men jag vill gå igenom så inget har ramlat mellan stolarna. 


Sen gäller det att ställa om sig till svensk vintertid. Det är -15 C och bilen såg rätt frusen ut. Fick upp en av dörrarna så jag kunde sätta igång cupe- och motorvärmare eftersom jag ska använda bilen. 

Kylskåp och skafferi behöver påfyllning för jag har lovat hämta Smilla och Eric och bjuda dem på nyponsoppa och leverpastejsmörgås i afton.

Kommentera inlägget här: