osorterat

Tidvis spännande

Kategori: Allmänt

Min Citroën har legat ute till försäljning på Blocket under ca tre veckor. Under den tiden fick jag många telefonsamtal, sms och mail. Allt från folk som ville byta bil med mig, såna som kom med skambud (chansningar), bara ville veta hur mycket bränsle den drog, om den var rostig eller om kamremmen var bytt. Andra sa att de ringt om flera olika bilar och skulle höra av sig igen om Cittran var aktuell.

En långväga spekulant var här för att titta på den och det gjorde han grundligt. Han var ingen optimistisk typ om man säger så. Vi kom inte överens om priset så budet låg på is när nästa spekulant ringde och ville titta på bilen. 
Vilken skillnad på hur den senare mannen reagerade. När det gällde vindrutetorkaren bak som inte fungerade sa han bara:
- Det kan man ju få tag i på en bilskrot, inget problem alls.
På en halvtimme hade han kollat det han behövde och bestämt sig för att köpa. Vi kom överens om ett pris och hjälptes åt att skriva kontrakt och ägarbytespapper. Han t o m påpekade att det var viktigt att det var jag som skulle skicka in blanketten så jag inte skulle bli lurad. 

Det har varit en intressant tid, till och med spännande ibland. Men nu har Cittran fått en ny husse och jag håller tummarna för att den ska gå många fler i stort sett felfria mil. 
.

Kommentera inlägget här: