osorterat

Nära

Kategori: Allmänt

Slalomåkarna klarar att åka nära, nära. Men det gör inte jag. När jag skulle backa för att vända bilen på grannens tomt slutade det med att den "hängde upp sig" på en slänt och troligtvis ett par kraftiga björkrötter.
Min snälle granne jobbade ett par timmar med att försöka höja höger sida och ge bakhjulet fäste. Utan resultat, den ville inte låta sig rubbas.
Till slut fick vi hjälp av unge Andreas som med hjälp av sin traktor lyfte bilen och flyttade den några dm åt sidan så den kom loss.
Vid en snabb koll såg det ut som om inget var skadat, men det får jag ta en ordentligare titt på i morgon. En sak som jag lärde mig idag var i alla fall att inte vara så närgången.

KOMMENTARER:

  • Birgitta säger:
    2016-10-24 | 22:34:39

    Tur att det finns hjälpsamma människor i din närhet Inte lätt att klara av sådant själv.....

  • FREEDOMtravel säger:
    2016-10-25 | 09:11:44
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Bra med hjälpsamma grannar!!!

  • FREEDOMtravel säger:
    2016-10-25 | 09:11:44
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Bra med hjälpsamma grannar!!!

Kommentera inlägget här: