osorterat

Mot högre höjder

Kategori: Allmänt

Smilla och Eric gillar att klättra och klänga. Att då få en egen klättervägg är förstås väldigt kul. Eric kom till och med på att han skulle överraska pappa med frukost i morse som tack. Vilken fin kille va :-)
Vi vuxna planerar för högre höjder på ett annat sätt. I morgon åker jag och unga familjen upp till fjällstugan för att fira nyår. Så jag planerar, packar och lagar mat i dag. Svärsonen har gått genom min nu fulltankade bil, han har kollat lufttryck, olja och spolarvätska och fyllt på där det behövdes.
Äldste sonen Micke och hans Marie har åkt upp i afton så de hinner kolla att elvärmen gått på och elda ett par brasor i storstugan innan vi kommer.
Det är första gången jag ska till stugan sedan maken dog så det känns vemodigt och inte så lite "gruvensamt". Men nån gång måste det ske. Kanske är just årsskiftet ett bra tillfälle att se framåt och ta nya tag. Söka nya grepp och kämpa sig uppåt.
 

KOMMENTARER:

  • Mirja! säger:
    2015-12-29 | 22:45:26

    Ha en trevlig Helg i stugan. Är lite avundsjuk på Er som får åka upp. Må så,gott. Gott slut på det gamla året och ett Gott Nytt År.🎉

  • Erics och Smillas Farmor säger:
    2015-12-29 | 23:24:08

    Jag önskar dig en trevlig resa och ett gott nytt år.

  • Birgitta o Bosse säger:
    2015-12-30 | 09:46:57

    Trevlig resa hoppas att ni får en mysig helg däruppe. Kram 💕

Kommentera inlägget här: