osorterat

Vidgade vyer

Kategori: Allmänt

Barnbarnet Eric, 3 år, fick för första gången följa med mormor och morfar till stan. Vi upptäckte att han ser världen med helt andra ögon än vi.
Tidigare i sommar var han med föräldrarna till Skåne. Kanske var det därför han propsade på att vi skulle sitta vid gågatan och vänta på bussen. (en omöjlig ekvation i vår stad)
Att man grävt upp Sundsgatan med grävskopa berodde på att man sökt efter mask, och den delvis inglasade uteserveringen vid Challenge var en tågstation. Lekhörnan på banken visade att det var ett väntrum.
- Gå och köp lite pengar mormor så jag och morfar kan bygga med lego, uppmanade han mig.
Men efter en stund tyckte Eric att vi inte skulle vänta längre på doktorn.
 
- Jag vill ha vatten mormor, ja e törsti, sa han. Inga stora krav minsann. Men en god kaka och en flaska juice på Röda Lyktan gick förstås också bra. Jag tror vi fick ett riktigt trevligt stadsbesök alla tre.
 

KOMMENTARER:

  • Birgitta o Bosse säger:
    2013-07-31 | 00:04:54

    Låter som ni hade en riktigt trevlig tripp till stan.
    Tack för besöket ni gjorde hos oss, och hjälpen jag fick av dig....

  • Elisabet A säger:
    2013-07-31 | 10:37:58

    Sååå himla charmig liten kille :-)

  • Kullamannen säger:
    2013-07-31 | 12:04:26

    Vilken härlig dag ni måste ha haft!

  • Eva säger:
    2013-08-01 | 14:25:15
    Bloggadress: http://whiskyochchampagne.blogg.se

    Det är helt underbart när dom får fritt utrymme m tankar o ideer...man bara njuter som mormor !!!
    ♥♥♥
    KRAAAM EVA

Kommentera inlägget här: