osorterat

Får jag en timme

Kategori: Allmänt


Så var det då dags igen. Att ställa om klockan alltså. Men åt vilket håll? Skulle trädgårds-möblerna in eller hur var det nu? Om det betyder att möblerna ska in, är det då meningen att jag ska ställa in klockan? Hurdå? Får jag en timme eller tappar jag en?
Är det någon som tycker det är nödvändigt att hålla på och flytta tiden hit eller dit två gånger per år? Jag tycker inte att det gör någon större skillnad i tillvaron. 
Det var inte var alltför många år sedan vi hade olika tider i olika delar av landet. Behovet av enhetlig tid kom när järnvägsnätet byggdes ut. 
Är det inte dags nu att vi också enas om att ha en och samma tid över hela året också? Något för EU att utreda kanske ;-)   

KOMMENTARER:

  • Börje i Bäzika säger:
    2011-10-30 | 08:31:23

    Det är nog bra att vi har förflyttning av timmar under året- problemet med att ha en tid - torde väl vara att demensen skulle öka hos folket!

    Du skrev det själv - var det fram eller bakåt klockan skulle- trädgårdsmöbler in eller ut!

    Bra med lite tankearbete, inom partiet!

Kommentera inlägget här: