osorterat

Tiden räcker inte

Kategori: Allmänt


(null)
För ett år sedan skrev jag: " Den här helgen ska jag testa något helt nytt. Jag har anmält mig till en skrivarkurs på Stormyrbergets lantgård. Två intensiva dagar med övernattning i mysig miljö. Vad det kommer att ge har jag ingen aning om. Kanske inspiration till att fortsätta mitt skrivande med hittills tre böcker utgivna". 
.................................................................
Jag minns att det blev intensiva dagar. En massa olika skrivövningar för att bl a träna på dialoger, inre monologer, gestaltning och scener. Korta kafferaster, trekvarts lunch och kvällsjobb gjorde att huvudet var fullt av tankar och kom-ihåg. Men blev det något bokmanus efteråt? 

När min man fick cancer för tretton år sedan ville jag inte stänga in mig i skrivarlyan dag efter dag. Då var det viktigare att vi fick tillbringa tiden tillsammans.  Nu är det snart tre år sen han dog, men jag har fortfarande inte haft ro att påbörja det intensiva jobb som skrivandet  innebär. 

En annan anledning är förstås att jag vill hinna förverkliga en del på min "Bucket list" som jag inte kunnat göra tidigare. Men det dyker upp bokidéer då och då. Med inspirationen från skrivkursen kanske någon av dem kan bli användbar så småningom. Undrar hur det gått för de andra deltagarna. 



Kommentera inlägget här: