osorterat

Drygt matkonto

Kategori: Allmänt

Den sista tiden har jag gjort vad jag kan för att tömma kylskåp och skafferi på färskvaror. Jag försöker blunda när jag går förbi charkdisken på ICA för att inte köpa på mig i onödan. Det finns ju dessutom mat i frysen som bör ätas upp. Men lustigt nog har jag väl sällan varit så bortbjuden på mat som nu. 
I går åt jag till exempel eritreansk lunch hos en av mina vänner från flyktingboendet och sen laxmiddag med större delen av familjen hemma hos dottern. Det är alltid lika roligt att träffas och det har gjort mitt matkonto väldigt drygt den här månaden.
Den här veckan blir också intensiv med bland annat lunch tillsammans med en god vän, biltvätt, klippning och tandläkarbesök. Men nästkommande måndag ska jag bara ta det lugnt. Då räknar jag med att sitta elva timmar i ett SAS-plan på väg tvärs över både Atlanten och den amerikanska kontinenten.
Vistelsen i Kalifornien innebär "all inklusive",  så där blir matkontot också litet. Men då får väl överskottet i hushållsbudgeten användas till annat.
  
Kommentera inlägget här: