osorterat

Plötsligt händer det!

Kategori: Allmänt

Ensam hemma hela eftermiddan. Plötsligt hör jag konstiga skrapande ljud och avlägsna röster i huset. Bovar och banditer mitt på ljusa dagen?
Vi är ju bortskämda med att ha hela hyreshuset för oss själva. Men det visar sig vara en ung kille som håller på att flytta in i parallell-lägenheten.
Jag visste jag förstås att han skulle komma, men också att han hyr lägenheten från första april. Nu har han alltså fått tillgång till den och har börjat hämta hit sina saker. Vi har verkligen en generös hyresvärd och jag ser fram emot att träffa vår nye granne.
Lite mer skvaller kanske? Lotto har gett en bra utdelning i byn, visserligen handlar det inte om några fantastiska miljoner. Men en kvart miljon kan göra stor skillnad för en ung människa som inte direkt vältrar sig i pengar. Stort Grattis!    
Kommentera inlägget här: