osorterat

Fascinerande

Kategori: Allmänt


Undrar hur många majbrasor, valborgsmässoeldar eller vårkasar som tänts i vårt land ikväll? Det måste vara tusentals. Vi hade en alldeles egen på tomten och satt länge vid den fladdrande elden och filosoferade.

 
Det är något fascinerande med eld och vatten. Kanske finns det i våra gener från de dagar då våra förfäder bodde i grottor. Man kan sitta länge och titta på de figurer som bildas av lågorna och den brinnande veden. Vad tycker du dig till exempel se i mina tre bilder?

KOMMENTARER:

  • Karin nilsson säger:
    2012-05-01 | 10:01:49

    bild 1: en orm

    bild 2: en räv med svängande svans

    bild 3: en obehaglig bild av ett dött får mitt i elden

  • Bettan säger:
    2012-05-01 | 12:27:08

  • Bettan säger:
    2012-05-01 | 12:29:36

    1. Förhistoriskt ödla till vänster på bild 1.

    2. Räv måste jag hålla med om, till och med med rumphål.

    3. Simpaliknande fiskhuvud.

  • Bloggerskan säger:
    2012-05-02 | 20:06:51

    Själv ser jag en svart mamba eller annan farlig orm högst upp på den stora bilden.

    Den t v är ju en eldblomma och t h ser jag ett djurhuvud liggande upp och nervänt i elden. Kolla ögat och munnen!

Kommentera inlägget här: