osorterat

Släkt-träffar

Kategori: Allmänt

(null)
Barnbarnets äkta hälft fyller år och de närmaste släktingarna kan äntligen vara med och uppvakta honom efter ett par år med restriktioner och sjukdom.

(null) 
Kul att alla fyra generationer, både från födelsedagsbarnets och mitt håll, fanns med. Från min sida är det de tre närmaste i bilden plus jag själv bakom kameran.

(null)
På väg hem från kalaset stannade jag till och beundrade vårfloden vid "Hällarna" som mamma och pappa kallade den här platsen i Svensbyn.

(null)
Den 17 maj fyller min äldste bror 81 år. Det firade vi med en god lunch på Framnäs folkhögskola. Det är så roligt att vi fortfarande är sex syskon och att alla bor i närområdet. 

(null)
Allt är inte asfalterat och tillrättalagt för bortskämda bilister som är ute på äventyr. Jag hade hoppats få se älg eller björn under turen, men de hörde mig nog på långt håll och höll sig undan. 

(null)
Långt in i storskogen finns en röd liten stuga där en av mina systrar och hennes man huserar. Dit upp åkte jag den dag som blev den varmaste i maj. Skönt och avkopplande och inte en enda mygga trots att all snö tinat bort. 


Kommentera inlägget här: