osorterat

Vad har hänt sen sist?

Kategori: Allmänt

(null)
Häromdagen hittade jag av en ren slump gravar efter ytterligare två äldre generationer från min familj. Så nu känner vi till var min far, farfar, farfarsfar och farfarsfarfar, alla från Sjulnäs/Roknäs, ligger begravda i Öjebyn. 

(null)
En annan dag gjorde min syster Birgitta och jag en roadtrip och åt en god lunch på Storstrand kursgård.

(null)
Medan bilen var på verkstan tog jag en promenad till Öholmabron. Än Öholma finns inte längre kvar. Under min ungdomstid fanns där en mycket populär festplats med bland annat utedansbanor. 

(null)
PRO Jävre har arrangerat årets vårfest med mycket musik och god mat. Härligt att kunna samlas igen efter coronaåren. 

(null)
Dragspelaren Karl-Erik Svensson berättade anekdoter från åren när han turnerade med Gösta "Snoddas" Nordgren och senare med Arne "Rosen" Qvick. 
Snoddas var tydligen rätt så bohemisk och hade inte alltid kommit ihåg att packa inför deras turnéer. Ibland lånade han kläder av andra istället för att köpa nytt. Karl-Erik hade också fått tvätta Snoddas tröjor i hotellens handfat för att han skulle kunna vara presentabel på scenen. 


Kommentera inlägget här: