osorterat

Nostalgi

Kategori: Allmänt


(null)
I bakgrunden syns den nybyggda Backeskolan och ett hörn av grannen Anderssons enplansvilla. I förgrunden står min man Sten i arbetskläder, med kepsen fasttryckt på skallen och pipa i munnen, på väg till svågern för att dra elledningar. Äldste sonen får följa med så det måste vara lördag eller söndag. 
Vårt eget hus är också nytt, köpt "nyckelfärdigt" i bostadsområdet. Sten jobbar som elektriker och jag är hemmafru, något som var väldigt vanligt på den tiden. Vi fick verkligen vända på slantarna och var nog lite osäkra på hur vi skulle klara av lånet. Men det gjorde vi faktiskt. 

(null)
Jag är så glad för alla gamla bilder som finns bevarade. Att bläddra i ett album väcker många minnen från förr. De här fotografierna är från 1962. 
På de två översta är vår äldste son en guldlockig liten gosse. På de nedre bilderna syns min svärmor och två av hans kusiner. Av dem finns bara de två pojkarna kvar i livet. 
Jag brukar intala mig att vid en brand skulle mina album vara det första jag försökte rädda, trots att jag vet att i det kan slå slint i skallen så jag istället får med mig yllestrumpor eller kaffekokaren. Har jag tur finns kanske några av bilderna kopierade uppe i "molnet". 


Kommentera inlägget här: