osorterat

Uttråkad

Kategori: Allmänt

(null)
Uttråkad? Nej inte alls. Jag avslutar en omväxlande dag med Smillas godnattssång och spel på en ny typ av instrument. 
Föräldrarna är i skolan för att lyssna på ett föredrag om nätmobbning, ett alltför aktuellt ämne nuförtiden. 
Morgonen inleddes med att sitta i telefonkö, och efter genomfört uppdrag hann jag med lite qigong med kompisarna. 
Väl hemma igen fick jag en förfrågan om att ställa upp som hårmodell på lördag. Sa förstås ja. 
På eftermiddag kom den nyinflyttade syriska familjen på besök. Ett bra tillfälle för dem att öva på att prata svenska. Jag kan ju inte arabiska.
Min värd kom för att skotta av balkongen som var full av tung snö. Jag är ju fyllda 78, och höjdrädd, så jag kunde inte ens tänka tanken att ge mig ut på den. Men han är alla tiders den mannen! Tänk om balkongen lossnat och fallit ner på mig eller någon besökare. 
Efteråt pratade vi en stund om min resa till USA. Han var själv intresserad av att göra en tur till Grand Canyon. 
Vid femtiden blev det en snabb middag på rester och sen iväg i snöyran för att sitta barnvakt. Det är verkligen ingen risk att jag hinner bli uttråkad. 

Kommentera inlägget här: