osorterat

Mer energi

Kategori: Allmänt

(null)
"Do you have more erergy now farmor",  frågade Lilly när vi gick till skolan i morse. Och hon hade rätt.
Jag fick en rejäl förkylning efter flygresan och den har envisas med att sitta i trots hostmedicin. Men för ett par dagar sen bytte vi till en annan typ av dundermedicin. Ett dubbelverkande jättepiller som måste sväljas helt. 
Jag har varit inne på att det kunde vara lunginflammation jag drabbats av för det rosslade så obehagligt i bröstet, och jag hade verkligen noll energi. Men som alltid hade jag ingen feber och tvekade därför inför ett läkarbesök. Folk i min generation går inte till doktorn i onödan !
Nu känner jag att det börjat lossna och att orken är väg tillbaka. Skönt, jag har inte "tid att offra" fler veckor på att vara i dålig form, jag vill känna att det är kul och lustfyllt att få ta del av värdfamiljens vardag.
(null)
Att få följa med på en beställning av ett stor födelsedagstårta kan vara sånt som är kul. Jisses så många olika alternativ och beslut att ta. Tvillingarna fyller år i slutet av månaden och ska ha sitt kalas på ett Lekland i närheten. Med nära femtio ungar lär det bli intensiva timmar. 

Kommentera inlägget här: