osorterat

Vanliga dagar

Kategori: Allmänt

(null)
Jag har det väldigt bekvämt och bra här. Vaknar vid sjutiden och kollar snabbt om det hänt något speciellt ute i världen, sen gör jag mig klar och går ner till familjen. Då har det blivit dags för mig att följa tvillingarna till skolan. Efter det väntar frukost med Magnus medan han jobbar hemifrån, Gennie är då igång sedan sex-sju i sitt  hemmakontor. 
Magnus åker till sitt kontor vid tiotiden. Förmiddag är min egentid, då försöker jag hinna med en promenad, sen äter jag lunch tillsammans med Gennie innan jag kollar nyheterna på TV och gör diverse inlägg på sociala media.
Vid tvåtiden ska barnen hämtas och sen är det läxor och alltid någon av dem som ska till en aktivitet. Jag försöker följa med ibland för att vara delaktig i familjens vardagsliv. 
Kring sjutiden äter vi middag, men Danika äter först efter åtta då hon kommit hem efter sin dagliga simträning. 
Senast nio är det läggdags för barnen och Gennie, jag stannar uppe med Magnus till ca tio. Hur länge han sitter kvar har jag ingen aning om. Bara att det är hans egentid. 

Så kan en helt vanlig dag se ut, men oftast händer det ytterligare saker som också ska in i schemat. Som nu i kväll när Sydney och Lily skulle sjunga karaoke på en liten restaurang och Danika skulle på födelsedagsparty och sen hämtas vid niotiden. 

Kommentera inlägget här: