osorterat

Nya tider

Kategori: Allmänt

Det har redan gått tolv år sedan gick jag i pension och i går var jag inbjuden att vara med på min vän Gunillas avslutningsfest. Hon är den sista av dem jag jobbade med på CMiT (centrum för media och IT) som nu avslutat sitt uppdrag. Tänk vad tiden går.

Men det finns duktiga ungdomar som driver verksamheten vidare. Dem känner jag sen tidigare och vet att de är lika duktiga och entusiastiska som Gunilla.

Precis som Gunilla påpekade i sitt tacktal var åren på CMiT de bästa även i mitt yrkesverksamma liv. Men livet som pensionär har också stora fördelar. 
Nu kan du lägga undan väckarklockan Gunilla. Du är ju tidsmiljonär och bestämmer över dig själv.

Jag kände flera av deltagarna, några är jag till och med släkt med, men en del andra var helt nya och trevliga bekantskaper. Killen på bilden ovan hör till dem jag kände sen tidigare. Han och alla de övriga gjorde verkligen sitt bästa för att jag skulle känna mig som en i gänget.

Kommentera inlägget här: