osorterat

Vintertid

Kategori: Allmänt

Min "frihetssymbol" är nu avställd och får tillbringa vintern i ett stort garage bland andra husbilar, husvagnar och båtar. 

Själv ska jag förstås göra det bästa av den årstid som nu snart är här. Jag blev påmind om det idag när jag fick veta att ännu en nära släkting drabbats av en svår sjukdom. 
Att husbilen blivit så viktig för mig tror jag beror på att min man kämpade mot cancern i drygt tio år. Den tiden med medicinering, provtagningar och en ständig väntan på besked var svår för oss båda. Till det bidrog att han inte ville prata om det och att absolut ingen utomstående skulle få veta.
Nu känner jag att så länge jag själv orkar, kan och vill ska jag ta vara på varje tillfälle till nya upplevelser, umgås med familj och vänner, träffa nya människor och göra varje dag meningsfull. Det kan verka själviskt, men jag behöver det för att må bra. Och vi vet ju alla hur snabbt livet kan förändras. 

KOMMENTARER:

  • FREEDOMtravel säger:
    2017-10-25 | 22:03:55
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Tråkigt att höra om din släkting! Och gonatt till bilen! Vi ska ut med vår husbil till helgen, men det blir troligtvis sista turen i år.

Kommentera inlägget här: