osorterat

Oväntat

Kategori: Allmänt

(null)
 
(null)
Att en resa till Luleå skulle innbära en hotellnatt i Piteå hade jag inte räknat med. Men när jag hörde att långtradare körde fast på trafikleden genom stan var det inte läge att sätta sig i en liten Polo för att köra de sista milen hem, eller be någon om hämtning.
 
(null)
Det jag då upptäckte var att det finns en Bed and Breakfast mitt i Piteå. Billigare än ett vanligt hotell, ingen reception men med alla faciliteter man behöver.
Det jag saknade var förstås min tandborste, medicin och hårborste. Men det fick gå ändå. Dagen därpå hade ovädret mojnat och övergått i regn och halka som ändå gick att hantera.  
 
(null)
Frukosten som ingick fick man äta på Kust Hotell i närheten. Ett riktigt gott avslut på det oväntade äventyret.
 

Kommentera inlägget här: