osorterat

Inspirationsdagar

Kategori: Allmänt

Den här helgen ska jag testa något helt nytt. Jag har anmält mig till en skrivarkurs på Stormyrbergets lantgård. Två intensiva dagar med övernattning i mysig miljö. Vad det kommer att ge har jag ingen aning om. Kanske inspiration till att fortsätta mitt påbörjade skrivande.

När min man fick cancer för tolv år sedan ville jag inte stänga in mig i skrivarlyan dag efter dag. Då var det viktigare att vi fick tillbringa tiden tillsammans. 
Nu är det snart två år sen han dog, men jag har inte haft ro till att  påbörja det intensiva jobb som 
ett bokmanus innebär. En annan anledning är förstås att jag vill hinna förverkliga en del på min "Bucket list" som jag inte kunnat göra tidigare.
Hur som helst tror jag att det blir en givande helg tillsammans med likasinnade.

Kommentera inlägget här: