osorterat

Fullmatad fredag

Kategori: Allmänt

Nu när bilen fungerar igen har jag kunnat bocka av flera ärenden på min lista. 

Överst stod ett besök hos syster B där vi skulle hjälpas åt att fylla i hennes visumansökan till USA. Den är väldigt omständig och ibland rent av löjlig. Man ska t ex fylla i om man har pest eller kolera, om man suttit i fängelse, är drogberoende eller har besökt Syrien. Hur fånigt som helst.

Sen lämnade jag tillbaka böcker på biblioteket och tänkte kolla "Chokladfrossan" som skulle finnas i samma byggnad. Trodde det skulle vara en typ av marknad, men det visade sig vara ETT långbord med chokladprodukter och inga som helst kunder.

Hos optikern beställde jag tid för en synkontroll. Tycker jag börjat se sämre på nära håll. Kan det vara ett synfel eller åldern månntro?

Syster C och hennes man bjöd på en nyttig och god lunch och vi pratade bl a om husbilssäsongen och kommande resor. Mest inom Sverige men de har också Hurtigrutten som ett av sina drömresemål. 

På väg hem åkte jag förbi broder G för att höra mer om försäkringen han tipsat om. Den verkar vara jättebra. Den enda haken jag kunde hitta var att man bara kan använda starthjälpen två gånger per år. Men hur ofta har vi blivit strandsatta under alla de år som gått? Aldrig!

Efter middagen fick jag besök av unga familjen som kom på skoter.

Kustkyrkan ungdomar hade öppet kvällscafé, för att få pengar för en resa till Hemavan, så vi slog två flugor i en smäll och fikade där. Ett lyckat arrangemang. Det blev snabbt fullsatt och folk stod i kö för att få en plats. De hade fixat jättegoda semlor men nu tror jag det räcker med semlor för min del.

KOMMENTARER:

  • Erics och Smillas Farmor säger:
    2017-03-04 | 11:02:39

    Tur att maken är allergisk mot mandel annars hade jag nog ätit minst två semlor/vecka. Så det har inte blivit en enda en.

Kommentera inlägget här: