osorterat

Beslutsångest

Kategori: Allmänt

Dagen har bl a innehållit flera tips på begagnade bilar, en synkontroll och fotvård. 

Allt var viktigt, men om fotvården var ren njutning är valet av glasögonbågar och "ny" bil desto mer ångestladdat.
Synundersökningen visade att jag har för starka glas som borde bytas till något svagare och därmed skönare för ögonen. 
Jag hade tänkt beställa solglasögon med styrka, nu fick det bli båda delarna. Eller egentligen inte. Vid köp av nya glasögon på Åströms får man just nu par solglasögon med samma styrka - på köpet!
När det gäller bilar känner jag mig helt vilsen. Förslagen jag får från olika håll låter alla lika bra. Till veckan ska jag försaka hitta tid för en "raid" på bilaffärer i de närmaste städerna. Min assistent då är yrkesförare så han får testa det tekniska så står jag för magkänslan.

Kommentera inlägget här: