osorterat

Närcamping

Kategori: Allmänt

Många turister stannar till vid den fina rastplatsen i Jävre. En del av dem campar också vid fiskestugorna i hamnen. 


Det testade jag själv i går. Packade in lite mat i husbilen och drog iväg ner till fyrområdet, kopplade in el och gick över till ICA för att betala.

Jag träffade ett tyskt par i en annan "Plåtis", som ville försäkra sig om att det var gratis att stå på rastplatsen över natten. De hade svårt att tro det. Vi var fyra husbilar av den mindre sorten, min egen och tre tyska ekipage. De övriga kan man nog kalla stor, större, störst. 

Jag sov gott och vaknade av solen. Utsikten var det inget fel på och jag har full förståelse för att Jävre är populärt ställe att stanna till på.

Det blir säkert bra med den nya stora camping man nu håller på att bygga ovanför Vägverkets rastplats. 
.

KOMMENTARER:

  • FREEDOMtravel säger:
    2017-06-20 | 20:46:15
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Fina bilder! Vi stannade där och köpte fisk förra sommaren. Efter tips från dig och andra tror jag :)

  • Vardags-glitter.blogspot.se säger:
    2017-06-23 | 08:25:40

    Där står vi också nu 😄En superfin plats och just nu ganska så fullt ☺️🚌Trevlig midsommar

Kommentera inlägget här: