osorterat

Regn och rusk

Kategori: Allmänt

Jag blev sugen på raggmunkar och stekt fläsk idag när termometern bara visade +10 och regnet öste ner utanför fönstret. 

Jag hade alla ingredienser hemma och började riva potatisen när jag plötsligt kom på att jag lika gärna kunde göra palt. 
Även om potatisen var grovriven blev det supergott. Det var länge sen jag åt egengjord pitepalt. Att jag sen fick paltschwimen gjorde ju inget eftersom jag nog i vilket fall som helst skulle ha tillbringat aftonen i soffan. 
Mätt och belåten ska jag nu se Allsång på Skansen på TV bara för att kolla om sonen eller någon i hans "gäng" skymtar i publiken. 

KOMMENTARER:

  • FREEDOMtravel säger:
    2017-07-19 | 22:31:36
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Nu, efter att Dessan och Kjell var på besök, har jag ju i alla fall provat denna exotiska rätt en gång. Var riktigt gott, även om jag inte förstod det där med att dricka mjölk till ... ;)

Kommentera inlägget här: