osorterat

Över land och hav

Kategori: Allmänt


Jag fick hjälp med mina tunga väskor hela vägen till incheckningen. Sen skickades de direkt till Luleå.
Det var förstås jobbigt att lämna familjen kvar efter tre månader tillsammans, men det hör ju livet till. Med det nya direktflyget kan jag ju åka tillbaka så småningom. Det är så skönt att numera slippa mellanlanda och hämta ut bagaget för att checka in på ett nytt inrikesflyg i USA 

Under hela flygningen kan man uppdatera sig om läget och följa flygrutten på en karta. Jag vet att några av mina läsare också följde flygrutten via datorn. Eftersom det ingick gratis wi-fi skickade jag, och fick chattmeddelanden, då och då. 

Det ingick också trerättersmiddag och lyxig frukost under resan eftersom jag valt att uppgradera till SAS Ekonomi Premium. Alltså inte den lyxigaste avdelningen i planet men ett mellanting. Värt varenda krona.

En timmes väntan på Arlanda, med bara handbagaget att hålla reda på, och sen den sista flygetappen till Kallax i Luleå.

Där väntade äldste sonen och hans fru, min dotter och ett av barnbarnen.
Vilken lycka att få krama om dem igen. Jag känner mig verkligen lyckligt lottad som har en sån fin familj på båda sidor av Atlanten.

Kommentera inlägget här: