osorterat

Mässpaning

Kategori: Allmänt

Värdfamiljen hade arrangerat en överraskning för mig idag. Magnus och jag skulle på en husbilsmässa i Pomona medan Gennie och barnen skulle gå på bio med Derek och Em. Vilken omtanke och förståelse för mina intressen.

Även om det inte kan bli något inköp är det alltid kul att spana efter nya lösningar, små plåtisar och lyxiga bilar i miljonklassen.

Det fanns bådle superstora bussar och enklare lösningar som den här: ett släpvagn med uppfällbar husdel. Även släp med överdel av tältduk hittade vi ett par tre exempel på.

Du har med det mesta du behöver men det är förstås inget för en stor familj.


För mig var det mest intressant att titta på de Plåtisar som fanns på mässan. 

Den här liknade min egen Pössl, men hade en oväntad specialitet. Det gick att "slajda" ut en extra del längst bak där sängen finns. På länken här nedanför kan du se hur det ser ut.

I mellanstorlekarna hittade Magnus en husbil som skulle fungera i hans trebarnsfamilj.

Kanske försöker de hyra en liknande för en testtur. Även om det skulle vara frestande att köpa vet de ju inte om campinglivet passar dem alla fem.
Jag och maken köpte en mindre begagnad på Blocket till att börja med och köpte så småningom en större med långbäddar när vi insåg att vi gillade nomadlivet. Numera kör jag en mindre Plåtis som sagt.

Lyxbussarna var förstås något alldeles extra. Som du ser blev Magnus rätt liten i förarsätet på en sån.

Bild två visar en del av sovrummet i en annan, en trerummare.
Den sista bilden är vardagsrumsdelen i en av värstingarna. I dessa var kök och TV utomhus obligatoriska tillbehör. Vi hittade också en husbuss med tvättmaskin och torktumlare!

KOMMENTARER:

  • Birgitta o Bosse säger:
    2017-01-09 | 10:12:17

    Vilken upplevelse att få se all lyx som går att ha i en husbuss Förstår att du trivdes gå omkring där.......

  • Bror från Bäzika säger:
    2017-01-09 | 10:29:33

    Passa på och köp en, jag köper den av dej när du kan leverera, klart den största, nästan! Allt väl här hemma, vi kan sälja din Plåtis och skicka pengarna för bohaget och så stannar du kvar där borta!

  • FREEDOMtravel säger:
    2017-01-09 | 22:20:13
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Men vad kul! Och ja, "slides" är de ju väldigt förtjusta i "over there". Och jag kan ju se poängen ibland, inte minst med lite mindre husbilar!

Kommentera inlägget här: