osorterat

Borta bra men...

Kategori: Allmänt

 

Det blev ofta havets läckerheter, nån pizza och enstaka hamburgare medan jag var i USA, och det var spännande att få tillfälle att äta fillipinsk, japansk, vietnamesisk, sydamerikansk, mexikansk och annan för mig ovanlig mat. Jag testade det mesta, det enda som jag inte förmådde mig att prova var en sorts "flytande blodpudding" som tydligen är en delikatess enligt Gennies föräldrar. 

De första matinköpen när jag kom hem blev knäckebröd och herrgårdsost, falukorv och mandelpotatis. Det är väl som med sängen, hur bra jag än har sovit hos värdfamiljen och på olika hotell är nog ändå min egen säng den allra skönaste.
 

KOMMENTARER:

  • FREEDOMtravel säger:
    2017-01-29 | 12:32:29
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Det är ju roligt att prova ny mat när man är borta. Samtidigt är det alltid nånting man ser fram emot att äta när man kommer hem! Efter ett år i Europa längtade vi efter svenska räkor! :)

Kommentera inlägget här: