osorterat

Hemöver

Kategori: Allmänt

Min lyxtillvaro i Kalifornien är snart över - alla fall för den här gången. Men den här tiden har betytt väldigt mycket för mig. Efter tolv tunga år med sjukdom och dödsfall behövde jag byta miljö. Vad passar då bättre än att bo ett tag på en annan kontinent när man har den möjligheten.

Här har jag fått kvalitetstid och härliga upplevelser med den amerikanska delen av min familj, men också egen tid medan barnen har varit i skolan och föräldrarna jobbat. 
Deras släktingar och vänner har månat om mig och jag är nu "farmor" för en mängd barn och vuxna här, och nya vänner har gett mig nya insikter. Det är jag mycket tacksam för. " Man lever så länge man lär" - ett berömt citat från min senaste arbetsplats, CMiT. 

Nu ser jag fram emot att möta vårvintern i norra Sverige, få krama om barn, barnbarn och barnbarnsbarn därhemma och träffa släkt och vänner som jag inte sett på tre månader. Det har blivit dags för vardag igen, den är inte så dum den heller. 

KOMMENTARER:

  • Kullamanen säger:
    2017-01-18 | 22:43:55

    Vad vore livet utan våra bra vardagar? Alltid vardagar!
    Himself

Kommentera inlägget här: