osorterat

Fynd och extra ledigt

Kategori: Allmänt

Jag ville köpa en enkel stegräknare, plus en större resväska inför hemresan, så vi kollade utbud och priser på Target.


Om jag ska få det att bli av att fortsätta promenera behöver jag en "blåslampa" av något slag. Jag har ju sett hur Gennie och Danika motiverats av sina stegräknare. Kanske något för mig också? Vi hittade en sån som läste av steg, sträcka och tid för 145 kr. 
Mer än så behöver jag inte, så det fick bli den stegräknaren i stället för en mer avancerad i form av ett armband som kostade tio gånger mer.

Det stora (!) kapet gjorde jag bland resväskorna. De större väskorna hade priser på dryga tusenlappen, men det fanns en stor sak till salu för $ 44.98! Alltså mindre än 450 kr. Den hade bara en skråma på ovansidan och fem års garanti. Givetvis valde jag den efter att ha kollat så det inte fanns något annat fel. 

Barnen har varit lediga från skolan idag eftersom man firar Martin Luther Kings födelsedag, bl a ska Sydney Haik sjunga vid en stor festival i Los Angeles. 

Gennie och Magnus jobbar däremot. Men Gennies föräldrar kom över, vi gick till lekparken tillsammans och barnen har fått cykla på vändplanen under vårt överinseende. 

På köpet hade Letty mat med sig så vi blev bjudna på lunch och Dean fixade lite på baksidan av huset. De fick också smaka på mina nystekta svenska köttbullar. 

Det var trevligt att vi hann ses en gång till innan min hemresa. Nedräkningen har börjat och dagarna går snabbt.

KOMMENTARER:

  • Bror i Bäzika säger:
    2017-01-17 | 08:41:58

    Men vad bra pris - MEN kolla att väskan inte har dubbelbotten så du får sitta inspärrad påKuba under många år!

Kommentera inlägget här: