osorterat

Trevlig helg

Kategori: Allmänt

Det har varit en ovanligt jobbig vecka. Inte på grund av många åtaganden utan mer för känslan av att vara så maktlös. 

Min bil la av, gick bara inte att få igång. Och jag kan inte ett jota om bilar, det var min man duktig på och därför var det hans ansvarsområde. 
Jag fick hjälp med att ladda batteriet som är ett år gammalt, men det hjälpte inte. Fick goda råd av långtradarchaufförer, Citroënägare och fackmän som alla kom med olika teorier. Jag kollade till sist vad en bärgning in till "min" verkstad i Piteå skulle kosta och var beredd att boka en tid för kostnadsberäkning och reparation.
Som ett sista desperat försök ringde jag en vän. Han lovade titta på problemet och hämtade min bil till ett uppvärmt utrymme. Några timmar senare ringer han och vill lämna tillbaka bilen. Den fungerar igen!
Vad som egentligen var fel kan han inte säga, men några timmars upptining och tuffa försök att få startmotorn att tända har i alla fall hjälpt. 
- Den var nog sur, menar han.
- Sur för att den inte fick följa med till Kalifornien, tror broder G. 
Jag gissar att snöfallet och den pinande vinden kan ha sökt sig in i motorrummet och orsakat problemet. Men vad vet jag?

Nu kan jag fira in helgen utan en känsla av malande oro. Är bjuden på middag hos dottern och hennes familj i kväll. Känns toppen! 

Jag har ju också sparat några tusenlappar genom att inte behöva anlita bilbärgare och verkstad. Kanske hittar jag på nåt trevligt för en del av den slanten senare i helgen. 

KOMMENTARER:

  • Birgitta o Bosse säger:
    2017-02-24 | 16:40:27

    Men härlig 🤗 Sådana vänner är "guld värda"

  • FREEDOMtravel säger:
    2017-02-24 | 18:05:17
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Bilen gillade nog inte vädret ... Trevlig helg!

  • Erics och Smillas Farmor säger:
    2017-02-24 | 18:46:20

    Kan du inte skicka ner din reparatör till oss så får vi kanske äntligen fart på Chevan😉🚐

Kommentera inlägget här: