osorterat

Gott och Blandat

Kategori: Allmänt

Fick en lotterivinst levererad idag. En härlig gjutjärnsgryta i vitt. Det var några hopsamlade vinster på Miljonlotteriet som gjorde det möjligt, och nu väntar jag på att ytterligare två valda vinster ska komma.

Monica och Smilla hjälpte mig få loss sparken ur isens grepp. Ett bra hjälpmedel när jag vill ut och röra på mig. 

Ett annat hjälpmedel jag behöver för att känna mig fri är min Cittra. Den började plötsligt brumma fränt som en sportbil, vilket tyvärr inte är godkänt av miljöskäl. 

- Fel på bakre ljuddämparen, sa bilreparatören och visade mig ett rostigt hål i "burken". 
Reparation på fredag. Tar bara en halvtimme förklarade han.

Jag har också en inneboende äldre herre i helgen. Han är lugn och trygg, gillar god mat lika mycket som jag och kommer inte att släppa in någon obekant utan noggrann kontroll. Ett perfekt sällskap. 

Kommentera inlägget här: