osorterat

Herrgårdslunch

Kategori: Allmänt

För mig är måltiderna en stor del av det goda livet. Inte bara för att jag blir mätt, utan för att jag tycker om upplevelsen i sig.

Dagens lunch på Strömbackas herrgård, tillagad av kockelever och gästkockar, var en upplevelse. God mat, som jag inte provat tidigare, och en jättegullig servitris gjorde den helt klart minnesvärd.
Däremot tycker jag att inredningen är himla tråkig. Den borde man göra mycket mysigare och mer "restauranglik". 

                                             Förrätt

Tartare på ren med äggkräm & enbärsmajonäs eller
Bakade jordärtskockor med friterad grönkål

Varmrätt
Skreitorsk med beurre blancsås, forellrom, gräslök &
rostad delikatess potatis eller
Ångbryggeriets högrevskorv med ragu på svamp & puylinser
 
Dessert
Vaniljpudding med blodapelsinsorbet & vitchokladmousse och
rostad mjuk pepparkaka

Pris
2-rätter 100:-
3-rätters 130:-
Inkl. kaffe och bordsvatten

KOMMENTARER:

  • Bettan säger:
    2017-02-08 | 20:26:08

    Håller med dig, jag älskar upplevelsen, känns lyxigt, både med att man får prova på olika saker man aldrig har ätit och upplevelsen i sig, roligt att träffas. Kramis från lillsyrran

  • Kullamannen säger:
    2017-02-08 | 22:05:39

    Ser jättegott ut. Och verkligen prisvärt tycker jag det verkar vara.

Kommentera inlägget här: