osorterat

Snabba ryck

Kategori: Allmänt

(null)

(null)

(null)
Det händer mycket nu och tiden vill liksom inte riktigt räcka till. Vart tar dagarna, veckorna och månaderna vägen?
En snabb bildkavalkad får visa en del av vad jag varit med om de senaste dagarna. 
Jag blev inbjuden att följa med dottern och hennes dansintresserade barn på Svenska balettskolans julföreställning. Jätteduktiga ungdomar i olika åldrar visade verkligen hur långt man kan komma med mycket vilja och engagemang. 
(null)
Det blev en sista inköpsrunda i stan före jul. Av de fulla parkeringsplatserna att döma var vi väldigt många som var ute i ungefär samma ärenden.

(null)
Vädret har varierat, ibland regn som gett den här effekten på mina bilrutor när kylan kommit krypande. Väldigt vackert men trafikfarligt. 

(null)
Jag och syrran B hälsade på hos en vänfamilj från Eritrea som håller på att bygga upp en ny tillvaro i vårt land. Det är så roligt att se hur den här fyraåringen har utvecklats och hur snabbt hon lärt sig svenska så hon nu kan prata tre olika språk. 

(null)
Min "bildbehandlingsdator" har gett upp efter lång och trogen tjänst, men jag har äntligen fått tag i den telefon jag ville ha, en med bra kamera och mycket minne. En uppskattad julklapp till mig själv. 



KOMMENTARER:

  • Erics%2520och%2520Smillas%2520Farmor säger:
    2017-12-22 | 11:28:51

    Bra att ge sig själv julklapp, då får du i regel saker du behöver och gärna vill ha🎁

Kommentera inlägget här: