osorterat

Tidiga mornar

Kategori: Allmänt

Jag är inte särskilt förtjust i att stiga upp tidigt. Jag tycker om att starta dagen vid åttatiden med långfrukost och med att läsa det senaste på InterNet. Samtidigt slötittar jag på morgonprogrammen på TV.

Men det finns undantag. Som när jag ska skjutsa goda vänner till flygplatsen i arla morgonstund. Då går det an att bli väckt redan klockan 05.00. Det handlar om tjänster och gentjänster. Jag fick ju skjuts till Kallax när jag åkte till USA i höstas.

Morgonen därpå fick jag sova till 05.30. Och då kunde jag stanna kvar i sängen och lyssna på P4 Norrbotten. Efter 6-nyheterna sände en intervju med Harry, Sivert och Anna-Märta, tre av alla pigga pensionärer här i byn. De berättade bl a att de promenerar varje morgon för att hålla sig i form. Det gjorde de väldigt bra och naturligt tycker jag.

Inslaget var en del i en serie program under rubriken Onödigt fall. 

Kommentera inlägget här: