osorterat

Mat för en

Kategori: Allmänt

Jag tycker om mat och gillar att laga den. En stor fördel då jag numera ofta äter ensam. Annars är det ett gissel för många äldre har jag förstått.

Inspiration och tips får jag inte minst från Internet och matprogram på TV. Visst får de tävlande i matlagningstävlingar många svåra ingredienser att jobba med. I ett avsnitt i Amerikas Mästerkock skulle t ex deltagarna göra en rätt av respektive oxhjärta, kalvhjärna, tunga och buffalotestiklar. 
Nåt sånt skulle jag inte ge mig på. Men annat som fisk, pasta, kyckling och grönsaker är det bra att man får lära sig variera. 
Problemet för mig är att inte göra för mycket. Det kan ibland bli alltför många "lunchboxar" i frysen kan jag berätta. Ett lyxproblem? Javisst. Men det är faktiskt mycket roligare att laga en ny rätt av färska råvaror. 
(på bilden pancopanerad rödspätta, räkor, pressad mandelpotatis och blandsallad)
.

Kommentera inlägget här: