osorterat

Nine-eleven

Kategori: Allmänt

Jag tror att de allra flesta har speciella minnen förknippat med 11 september 2001. Vi minns vad vi gjorde när de två planen flög in i tvillingtornen i New York.
Det var säkert fler än jag som då trodde att ett tredje världskrig var på väg. Så blev det ju inte men mycket förändrades i världen efter det.
När sedan Anna Lindh attackerades och dog den 11 september två år senare blev det en chock. Jag minns att nyheterna först gick ut med att hon skurits i armen, eller om det var handen, vid ett besök på ett varuhus. Det lät ju otäckt men inte särskilt oroväckande, men visade sig vara betydligt värre.
Sen dess har många illdåd skakat världen och vi lever i en orolig tid med attentat, krig och andra grymheter mot helt oskyldiga människor. Vi kan inte ensamma lösa världsproblemen men måste ändå försöka leva våra liv på ett bra sätt och göra vad vi kan för att hjälpa de som drabbats.
 

KOMMENTARER:

  • FREEDOMtravel säger:
    2016-09-12 | 14:41:03
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Jag minns att jag satt på ett tåg när jag hörde om tornen. Trodde först att människorna runt mig pratade om en film... Vissa delar i världen har definitivt blivit mer oroliga...

  • Birgitta säger:
    2016-09-12 | 17:59:50

    Jag rollade väggarna i sovrummet och trodde först att det var en radioföljetong........
    När vi förstod att det var allvar höll våran värld att rasa Dagen före hade vår yngste son flugit till USA och han landade i Boston Han ringde efter ett tag o berättade att han kommit till lägenheten....

Kommentera inlägget här: