osorterat

Middag på Gotthards

Kategori: Allmänt

(Bilden hämtad från Stora Hotellets hemsida )
Gotthards krog går i samma stil som resten av hotellet och namnet är en hyllning till den förste innehavaren och källarmästaren Gotthard Zetterberg, hotell- och restaurangmannen som hade seglat till Grönland med Adolf Nordenskiöld.
 
Menyn är inte särskilt lång men väl genomtänkt med närodlade råvaror, precis som frukosten på innergården. Jag valde oxkind med mandelpotatispuré, spetskål och rödbetor. Jag ser många TV-program där man tävlar i matlagning och där har ofta oxkind funnits med som råvara så jag var lite nyfiken på den. Det var ett jättegott och mört kött som jag inte tror man tog tillvara förr. Möjligen blev den en del i köttfärsen.
Min dotter och jag fick en mysig middag med gott om tid att umgås och prata. Det kändes som om det var länge sedan.
 

KOMMENTARER:

  • chillitanten säger:
    2016-09-20 | 21:54:41
    Bloggadress: http://chillitanten.blogg.se

    Men nu var du nära till mig !
    Bor endast 20 min från Umeå.
    Vår son gjorde den tävlingen förra året. Dom är duktiga .
    Det är ett fint hotell ni bodde på.

Kommentera inlägget här: