osorterat

Lego - alltid lika kul

Kategori: Allmänt

Det är svårt att ens uppskatta hur många barn som nån gång lekt med Lego sedan de lanserades i Danmark 1949. Det måste vara flera tusen, kanske miljoner. När mina barn var små var de färgglada plastbitarna mycket populära, nu leker mina barnbarn och barnbarnsbarn med precis samma saker. Det gäller inte minst sonsonen i USA som är en riktig fantast.
Utbudet är stort, det säljs allt mer avancerade figurer, farkoster och byggsatser. Jag gillar inte riktigt att det finns figurer ur filmer som t ex Star Wars och Ninjas som tyvärr uppmuntrar till våldsamma krigslekar.
Men för mig som barnvakt har Lego varit till stor hjälp. Det hör liksom till när jag kommer att vi ska plocka fram flera olika sorters lego. Vi kan hålla på att bygga och leka i ett par timmar innan det blir dags för en stunds högläsning för att få omväxling. 
 
Intressanta fakta om Lego kan du läsa HÄR 
 
 
Kommentera inlägget här: