osorterat

Fuktslukare

Kategori: Allmänt

Nu är husbilen undanställ över vintern och ska klara sig utan mig. Den kommer att laddas upp regelbundet av garageägaren för att elektroniken inte ska bli utan "power".
För att hindra fukt och mögel har jag satt in två torrbollar. De står i behållare i bodelen och sköter sig själva. Det fungerade perfekt förra vintersäsongen så jag känner mig lugn. Tydligen är det stor efterfrågan på torrbollar för det fanns inte många förpackningar kvar och en del andra storlekar var slutsålda.
Jag hade fått ett tips av Andreas om att det finns Torrbollar som kan hängas upp och som inte avger någon vätska alls. Det lät som en bra grej, en vidareutveckling, men jag ska testa en sån hemma i matkällaren i år för säkerhets skull. Vore inte kul om det droppade saltlösning inne i husbilen en hel vinter.
 

KOMMENTARER:

  • Greger å Maria säger:
    2016-09-28 | 08:07:37

    Ha Ha Ha .... Sen finns en annan variant av torrbollar ! Som en vandrande pinne liksom ! Dom som går på två ben ! Lite svåra att ha instängda hela vintern ! Garanterat torrt resultat ! Ha det bra !

  • Carola säger:
    2016-09-28 | 08:32:03
    Bloggadress: http://spaningfrantornet.blogg.se

    På Biltema finns massor av torrbollar!
    Modellen de har går att köpa refill till.
    Jag kör vidare med husbilen till snön kommer, sen blir det förvaring och torrbollsevakuering.
    Kram!

  • Anonym säger:
    2016-09-29 | 09:26:25

    Vi har haft vår hängandes i båten två säsonger, garanterat inte en droppe! /Andreas

Kommentera inlägget här: