osorterat

Nästa månad...

Kategori: Allmänt

.
Jag har beslutat mig för att testa SAS direktflyg till Los Angeles. Sonen Magnus och hans familj tyckte det fungerade bra vid deras senaste besök i Sverige. En resa med mellanlandningar i New York eller Chicago har alltid känts jobbig och allt mer "gruvensam".
Men att sitta elva timmar i en flygplansstol är tufft i min ålder. Därför har jag precis som Magnus beställt en uppgradering till ekonomi premium för att få bättre benutrymme. Då ingår även mat, kunna ta med två resväskor och två handbagage i stället för en av varje, jag slipper plocka ur dem vid mellanlandning och ta dem genom en ny säkerhetskontroll, allt skickas direkt från Luleå till Los Angeles. Jag får också gratis tillgång till lounge på flygplatsen. Om inte annat kan jag ju kolla om det sitter någon kändis där.
 
Den sjunde november bär det alltså iväg till Kalifornien där vintern är betydligt soligare och varmare än i norra Sverige. Klimatet där är då ungefär som vår egen sommar.
Meningen är att jag ska hinna umgås med sonen och hans familj så mycket som möjligt över thanksgiving, jul och nyår. Även om jag kommer hem till snö och kyla borde vintern kännas kort. Jag vill i alla fall prova och se.  Så Carpe Diem; njut av den flyende dagen.
 
 

KOMMENTARER:

  • FREEDOMtravel säger:
    2016-10-02 | 17:50:16
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Åh så det blir en resa till USA. Låter härligt! Åker du hem igen efter nyår ungefär? Skönt med lite värme mitt i vintern... kanske? Vår enda resplan just nu är Malta... åker på torsdag!

  • Birgitta o Bosse säger:
    2016-10-02 | 19:09:47

    Så skönt för dig med några månaders värme till och kul att få fira högtider med Magnus familj.....

Kommentera inlägget här: