osorterat

Rött ska bli svart

Kategori: Allmänt

Vet du vad målet med Black Friday är? Du har rätt, att vi ska handla så mycket som möjligt förstås.
Det är därför dagen heter som den gör. Röd förlust ska vändas till svarta vinstsiffror.
Även om det jag handlat har varit till mycket bra priser - ibland upp till 70 % billigare - gör kanske butiken en vinst.
De blir av med sina varor och det är väl mängden som gör det. Plus att man väljer något annat om man inte hittar rätt vara på superrea.
Utbudet är jättestort så det gäller att ha skygglappar på sig och inte falla för alla frestelser.
På Kohls, mitt favoritvaruhus, handlade jag för 73 dollar men sparade 137 enligt kvittot. Vem vann, jag eller butiken? Det är frågan.
Tror nog att det är jag för jag köpte bara sånt jag verkligen behövde ;-)

Kommentera inlägget här: