osorterat

Det som gror eller har ben

Kategori: Allmänt

Gennie har varit till doktorn och fått lite information om hur hon ska kunna sänka sitt kolesterolvärde.
Det är förstås sånt som de flesta redan vet är hälsosamt och nyttigt, men uttryckt på ett kul sätt.
Doktorn förklarade att hon skulle äta " things who grows and things who has legs". Plus fisk förstås.
Att fläsk är bättre än kalkon var oväntat, men också att blåbär är nyttigare än röda bär.
Det är också bättre att äta lite potatis, ris eller pasta till lunch än till middag. Då hinner det förbrännas innan kvällen.
Helt klart är det goda råd för alla, men gäller det viktproblem hittade jag en annan utväg. Nära köpcentrat här i Ladera ligger en läkarstation och ett ställe där de utför plastikoperationer. Tydligen kan man få hjälp mot dålig balans också. Något för mig kanske?

Än så länge nöjer jag mig med promenader. I dag till ett mysigt litet café med "hälsosam" profil. Det fick bli en kaffe på uteserveringen, men jag ska testa deras berömda avocadomacka nån gång framöver.

Kommentera inlägget här: