osorterat

Dyr räkmacka

Kategori: Allmänt

Vid lunchtid i dag parkerade jag på COOP medan jag gjorde en massa ärenden hos Telia, Sparbanken, Åhléns, Indiska, Clas Olssons m fl.
När det var klart åkte jag till kyrkogården i Norrfjärden med en morsdagsblomma och stannade sen till på Biblioteket på väg tillbaka.
Allt gick som på räls, jag lånade några ljudböcker och parkerade sen bilen på Kyrkparkeringen vid 15.30. Jag hade en inbokad träff med tidigare jobbarkompisar på Ekbergs och såg verkligen fram emot det.
Vi blev sju stycken och vi hade det jättetrevligt. Flera av dem hade jag inte träffat sen jag slutade som lärare.
På fina konditoriet kostar kaffe och en räkmacka jämt 100 kr. Man betalar väl även för miljön gissar jag. Inget att säga om det. Men för min del kostade den fikastunden 450 kr.
Jag hade nämligen glömt ställa om P-skivan. Det stod fortfarande på 12.00.
 
(I Piteå kan vi parkera vi gratis i tre timmar, P-skivan visar vilken tid man kom)
 
 

KOMMENTARER:

  • FREEDOMtravel säger:
    2016-05-24 | 22:45:29
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Å nej vad dyrt! Vi stannade en gång för att hämta upp ett par skor jag klackat om. Stod bara med bilen i fem minuter men fick höga böter... hade liksom kunnat köpa nya skor istället...

  • Erics och Smillas Farmor säger:
    2016-05-25 | 14:32:53

    En tröst i bedrövelse är, att du från och med nu säkert alltid kommer att kolla p-skivan en extra gång.

  • Kullamannen säger:
    2016-05-25 | 22:15:16

    Den som "konstruerar" en elektronisk P-skiva som automatiskt ställer in en tid när bilen stått stilla i typ tio minuter kan nog "göra sig en hacka". P-skivan kan ju sitta i bilens framruta permanent och behöver inte vara större än en traditionell P-biljett.

  • Bettan säger:
    2016-05-27 | 12:55:19

    Trösta dig med att det var överkomligt, jag har fortfarande svårt att smälta vår systerträff som kostade mig över 900 kr, snacka om lyxfika.

  • Bettan säger:
    2016-05-27 | 12:56:54

    En sådan P-skiva som ovan finns redan att köpa på bland annat bensinstationer, tror den kostar kring 400 kr, men jag kan ha fel rörande priset.

Kommentera inlägget här: