osorterat

Svärsonens tur

Kategori: Allmänt

Svärsonen har en alldeles egen födelsedag, dagen efter sin dotter. Han måste ju förstås få söka en egen skatt. För hans del gällde det att hitta flaskor med äppelmust som barnen gömt.
 
De hade lite svårt att hålla tyst, följde honom i hälarna och gav honom ledtrådar och hunden var inte sämre: Han spårade var barnen hade gått och visade sin husse var flaskorna var undanstoppade, fram till dess vi upptäckte det och skickade in honom i huset. Hunden alltså.
 
Till sist var backen full och barnen kunde återgå till att bada i poolen. Jag packade husbilen och drog iväg till Fiskecampen istället. Lägenheten blir otroligt kvav i en sån värmebölja som vi har just nu. Ändå kunde det vara värre, släktingar i Kalifornien har över 40 grader Celsius.
 
Där fick jag trevligt sällskap på båda sidor. Kul med en Plåtis till tycker jag. Mina grannar öste lovord över fiskecampingen. Det ena paret hade tänkt ta in på Piteå Havsbad men nästan fått panik när de upptäckte hur "tättbebyggt" det var där. Samma känsla som jag fick på Byske camping tidigare. Här har vi däremot gott om plats och det är mysigt och trivsamt.
 
 
Kommentera inlägget här: